سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وکیل و وکیل طلاق توافقی کیستند

وکیل کیست؟

 

به طور کلی ، وکیل طلاق توافقی  به شخصی گفته می شود که براساس قرارداد وکالت نامه توسط شخص دیگری اعم از حقوقی یا واقعی انجام شود. وکالت نامه عقد قانونی است که در چارچوب مقررات قانون مدنی منعقد می شود و طرفین آن وکیل و موکل نامیده می شوند.

 

از سوی دیگر ، اصل 35 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در بحث وکیل سعادت آباد  بیان می دارد که در کلیه دادگاه ها ، طرفین دعوا حق انتخاب وکیل برای خود را دارند و اگر قادر به انتخاب وکیل نیستند ، باید برای آنها تهیه شود. فرصت تعیین وکیل.

 

وکالت یعنی چه؟

 

وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی  در لغت به معنای واگذاری است و از نظر حقوقی قراردادی است که به موجب آن یکی از طرفین دیگری را به عنوان معاون یا وکیل خود منصوب می کند. قانون مدنی وکالت را در ماده 656 به شرح زیر تعریف می کند:

 

«وکالت نامه عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را به عنوان معاون خود منصوب می کند.» با انعقاد قرارداد وکالت نامه ، وکیل و موکل نسبت به یکدیگر حقوق و وظایفی دارند و آنها حقوقی دارند. روابط ، وظایف و مسئولیت های متقابل. "

 

ویژگی های یک وکیل خوب چیست؟

 

همانطور که قبلاً ذکر شد ، وکیل نماینده یا جانشین شخصی است که طبق قرارداد وکالت نامه توسط شخص دیگری اعم از حقوقی یا حقیقی مامور انجام کاری می شود.

 

حال سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که وکیل خوب چه ویژگی هایی دارد؟ در پاسخ به این س ،ال می توان گفت که یکی از ویژگی های یک وکیل خوب و یکی از وظایف وی این است که قبل از دادرسی و قبل از دفاع از موکل خود ، با خواندن پرونده و صحبت با متهم پرونده ضمن آگاهی کامل از اتهامات و آشنایی کامل با متهم ، با موفقیت در صحت اظهارات موکل ، می تواند به درستی از موکل خود دفاع کند. گرچه وکالت تعهدی از طریق وسیله است ، اما این بدان معناست که وکیل موظف است تمام تلاش خود را برای دفاع صحیح از موکل خود انجام دهد ، اما وی از نظر قانونی مسئولیت رسیدن به نتیجه را ندارد و حصول نتیجه را تضمین نمی کند. با این وجود ، یکی از ویژگی های یک وکیل خوب پاسخگویی در برابر موکل خود است و این احساس مسئولیت مهمترین ویژگی شخصیتی وی است. از دیگر ویژگی های یک وکیل خوب و باتجربه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

یک وکیل خوب باید اطلاعات ، دانش و دانش حقوقی لازم را داشته باشد.

ویژگی دیگر وکیل خوب امانت داری است ، زیرا وکیل امانت موکل و امانت او است.

وکیل وظیفه اخلاقی و حرفه ای دارد که از گفتن سخنان اغراق آمیز و غیرممکن پرهیز کند.

یک وکیل خوب باید از انتخاب اشتباه مشتری جلوگیری کند.

یکی از وظایف یک وکیل خوب در قبال موکل ساده سازی مسائل حقوقی برای موکل خود است.

یک وکیل خوب باید به شأن و منزلت قاضی احترام بگذارد و به او احترام کامل بگذارد.